Gipuzko Buru Batzarra

Berriak

Ezagutzera eman
2021/12/03

EAJ-PNVk segurtasuna, konektibitatea, erosotasuna eta europako kontrola babesten ditu Europar Batasuneko kamioientzako atsedenlekuak hobetzeko

Nabarmendu du Euskadi Europako arauari aurrea hartzen ari zaiola aste honetan Oiartzunen inauguratu den garraiolarientzako zentroarekin
EAJ-PNVk segurtasuna, konektibitatea, erosotasuna eta europako kontrola babesten ditu Europar Batasuneko kamioientzako atsedenlekuak hobetzeko

Izaskun Bilbao Barandicak Europako arau baten aldeko apustua egin du gaur, Batasuneko garraiolariek beren kamioiak aparkatzen dituzten eta mugikortasun-pakete berrian sartutako atseden-arauak betetzen dituzten eremuek bete behar dituzten segurtasun- eta erosotasun-baldintzak estandarizatzeko. Jeltzaleek, gainera, arloetako kategoriak segurtasun, konektibitate eta erosotasun baldintzen arabera egotea nahi dute, eta gune horiek iragartzen dituzten baldintzak betetzen dituztela bermatuko duen ikuskapen sistema baten alde egin dute. Neurri horiek ezinbestekoak dira bide-segurtasunean laguntzeko, profesionalen lan-baldintzak hobetzeko, gidarien eskasiari aurre egiteko eta garraiatzen dituzten kargak mehatxatzen dituzten banda antolatuei aurre egiteko.

Europako Parlamentuko garraio batzordeak erregulazio eta estandarizazio hori egiteko egiten ari den lanen berri eman dio gaur Europako Batzordeari. Azken osoko bilkuran, eurodiputatuek gehiengo handiz onartu zuten ebazpen bat. Bertan, espero diren printzipioetako batzuk jasotzen dira, Europako Erkidegoko Gobernuak ideia horiek berehala aplikatzeko arau bihurtu behar dituen egintza eskuordetua jasotzeko. EAJ-PNVren ordezkariak berretsi du ezaugarri horiek dituzten eremu berriak eraikitzea lehenetsi duela, obra horiek Europa Konektatu tresnaren laguntzarekin egin daitezkeela eta estatuak eta eskualdeak ekimena hartzera animatu ditzaketela. Ildo horretan, aste honetan, Europako araudi hori onartu aurretik, Oiartzunen ezaugarri horiek dituzten kamioientzako atseden-zentro eta aparkaleku bat inauguratu da, Gipuzkoako Foru Aldundiak sustatuta, eta hiru milioi euroko Europako laguntza izan du.

Izaskun Bilbao Barandicak Bruselak egindako azterlana eta Europako kontsulta publikoak izan ditu hizpide, 10.000 aparkaleku seguru gehiago eraikitzeko beharra antzeman baitzuten, eta nabarmendu du plaza bat ez dela asfaltoaren gainean margotutako bi marra. Garraiolarien arriskuek eta haien lanaren izaerak askoz gehiago eskatzen dute. Sarbide-kontrolak, hesiak eta sekurizatuak dituzten eremuez ari gara, bai higiene pertsonalaren esparruan, bai jatetxe- eta aisia-arloan kalitatezko zerbitzuak dituztenez, bai eta segurtasun pasiboko ekipamenduak dituztenez ere, prebenitu nahi diren arriskuekin eta teknologiak eskaintzen dituen aukerekin koherenteak direnak.

Jeltzaleen ustez, baldintza horietan plazak eraikitzea segurtasun kontua da: bide-segurtasuna, hasteko, errepideko profesionalen atseden egokia funtsezkoa baita istripuak prebenitzeko. Hori dela eta, mugikortasun-paketeak, gidatzeko ordutegiak hertsiki arautzeaz gain, erabiltzen diren espazioek bete behar dituzten baldintzak hobetzeko eta normalizatzeko beharraz hitz egiten du. Segurtasun publikoa ere ezartzen da, kamioiak erasotzen espezializatzen ari diren eta, batzuetan enkarguz, salgai jakin batzuk lapurtzen ari diren banda antolatuen jarduera prebenitzeko eta zapaltzeko.

Baina, horrez gain, euskal eurodiputatuak azpimarratu du gabezia hori konpontzea erabakigarria dela Europan errepideko garraiorako gidari profesionalen eskasia konpontzeko. "Ekoizten ditugun ondasunak batasun osoan zirkularazten dituzten pertsonei egunero egin behar duten atsedenaren baldintza onenetan gozatzeko aukera emango dieten baldintzak eskaintzeaz ari gara, etxetik urrun. Eta ez bakarrik erosotasun baldintzetan, baizik eta kezka gehigarririk gabe beren segurtasunagatik eta garraiatzen dituzten kargengatik.

Arrazoi horiengatik, hurrengo hilabeteetan arlo horiek izan behar dituzten gutxieneko baldintzak harmonizatzera animatu da, eta beharrezko datu-trukea finkatzea, profesionalek informazio eguneratua eta egiazkoa izan dezaten aparkatzeko aukera duten lekuei buruz, eta ibilgailuak eremu horiekin eta segurtasun-indarrekin konektatzen lagun dezaten, antolatutako banden mehatxuari erantzuteko. Gainera, ahaleginak koordinatu behar ditugu polizia-lankidetza mehatxu horren gainean proiekta dadin eta ikuskatzaile independenteek segurtasun-baldintzak egiazta ditzaten.

Bilbao Barandicak azpiegitura teknologikoetan egiten diren inbertsioak amaitzeko gogoratu duenez, sare nagusian jartzen ari gara errepide adimendunetarantz aurrera egiteko eta errepide horiek zeharkatzen dituzten ibilgailuekin konektatzeko. Gure errepideak gehien erabiltzen dituzten profesionalen segurtasuna lehenesten hastea baino gauza zentzuzkoagorik ez dago.

Ezagutzera eman

Nabarmenak...

Berri ikusiagoak...

YouTube